Information

Bästsäljare

Nyheter

Köp- och leveransvillkor

Beställningsinformation

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.
I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. OBS! Bekräftelsen kan ibland sorteras som ”skräppost” hos vissa e-postleverantör, t.ex. Gmail.
Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post (info@skanstullshalsokost.se) eller telefon (08-6408106).

Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.


Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.


Frakt & leveranssätt

Mindre försändelse levereras som Varubrev 1:a klass med Posten.
Större försändelse levereras som paket med DHL SERVICE POINT.
Aktuell fraktkostnad visas i varukorg.
Våra normala leveranstider är 2-3 arbetsdagar. Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på måndagen efter. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post (info@skanstullshalsokost.se) eller telefon (08-6408106).
Fri frakt vid beställning över 999 kr inom Sverige.

Posten
Varor skickas till ditt närmaste Postombud. Det är t.ex. en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort. När varorna ankommit till postombudet skickas ett SMS eller en avi hem till dig. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna postombudet.

DHL SERVICE POINT
DHL SERVICE POINT är DHL:s pakettjänst för privatpersoner. Våra cirka 1 300 ombud hittar du över hela landet på platser som du besöker varje dag; affären runt hörnet, din närmaste bensinstation eller kiosk.
Hitta ditt närmaste ServicePoint-ombud med Service Point Locator (Klick).
När ditt paket har kommit fram och är klart att hämtas på din DHL SERVICE POINT skickas en avisering till dig via sms eller e-post, med paketets sändningsnummer och information om på vilken DHL SERVICE POINT du kan hämta ditt paket.

Hämta i vår butik i Stockholm
Du kan hämta och betala i vår butik i Stockholm. Vi meddelar dig per E-mail när din order finns att hämta.
Adress: Skanstulls Hälsokost, Ringvägen 106, 116 61 Stockholm
Öppettider:
10.00-18.00 Måndag - Fredag
11.00-16.00 Lördag
Söndag Stängt


Betalning

Följande betalningsalternativ är möjliga att välja:

Förskottbetalning
Du betalar genom att sätta in pengar på Skanstulls Hälsokost ABs PlusGiro 58 54 26-0. Ange ditt ordernummer så att vi kan identifiera din betalning. Tänk på att det kan ta några bankdagar innan vi kan se din inbetalning. Dina varor skickas så snart pengarna kommit in på vårt konto.

Payson/Visa/Master/Internetbank
Med Payson kan du använda Visa/Mastercard och internetbank eller innestående medel hos Payson.

PayPal
Med PayPal kan du betala med innestående medel hos Paypal, Visa/Master/AMEX.

Betala mot faktura med SveaWebPay
I samarbete med Svea Ekonomi kan vi erbjuda betalning mot 10 dagars faktura. För denna tjänst debiterar vi en fakturaavgift på 19 kr (inkl moms). När du väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på ditt personnummer. Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Betalningsvillkor är 10 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2 % per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiterar lagstadgad påminnelseavgift. Om betalning trots detta uteblir överlåts ärendet till Inkasso. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år. Alla fakturor skickas separat från Svea Ekonomi. Samtliga fakturor är av Skanstulls Hälsokost överlåtna till Svea Ekonomi AB. Vänligen kontakta Svea Ekonomi på 08-735 90 00 vid frågor kring fakturor.

Billmate Kortköp
När du betalar via Billmate kortköp administreras detta av Billmate AB under varumärket billmate. Vi accepterar betalningar med Visa och MasterCard. Betalväxeln är certifierad för PCI DSS Level 1 och lösningen är även licensierad för 3D-Secure (MasterCard SecureCod och Verified by Visa). När du ska betala blir du förflyttad till en krypterad sida där betalningen sker. Ingen behandling av kortnummer sker hos butiken.

Billmate Faktura
Handla nu - betala först efter leverans! Fakturaavgift 10 kr.
När du betalar via faktura administreras detta av Billmate AB under varumärket billmate. Du slipper uppge dina kortuppgifter, och betalar först efter det att du mottagit dina varor Fakturan skickas via e-post.

Detta erbjuder vi dig:

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • 14 dagars betalningstid
  • Du behöver aldrig lämna ut känslig information
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Tillgång till dina fakturor via billmate online

Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/ förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta via e-post. Kreditupplysningen sköts via CreditSafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

Billmate AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa så fakturan är korrekt.
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Billmate behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkoll samt marknadsföring. Personnummer kan används som kundnummer i kundhanteringssyfte.


Personuppgiftslagen (PUL)

Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer
personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt
att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.


Ångerrätt

Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning.
Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd för dig som kund.
Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt.
Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (exemeplvis livsmedel) vid leverans.
Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten.
Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas varans pris(Ej frakt).


Reklamation

Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför du anser att varan är felaktig till e-post (info@skanstullshalsokost.se) eller telefon (08-6408106).
Vi skickar sedan en förbetald returfraktsedal och anvisningar till dig.
Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt.
Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället.
Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).


Bytesvillkor

Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel storlek eller färg gäller följande:
Du står själv för returfrakten tillbaka till oss.
Vid byte står vi för att skicka ut den nya produkten till dig.
OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post (info@skanstullshalsokost.se) eller telefon (08-6408106) innan du skickar dina varor!


Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor,  så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad.
Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.
Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.


Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.


Produktinformation

Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende.


Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.


Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.
Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.
Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner.
Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida.
För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.