Produkten har blivit tillagd i varukorgen
CartDin varukorg är tom!  

Köp- och leveransvillkor

 

Beställningsinformation

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.
I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad.
OBS! Bekräftelsen kan ibland sorteras som ”skräppost” hos vissa e-postleverantör, t.ex. Gmail. Kolla därför i din "skräppost"-mapp om bekräftelsen inte dyker upp inom 30 min.
Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post ([email protected]) eller telefon (08-6408106).
Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.


Lagerstatus

Lagerstatus i butiken visas på varje produktsida. Om det står "Beställningsvara" kommer du fortfarande kunna göra beställningen, vi köper in varor fortlöpande. Det brukar ta 2-5 arbetsdagar extra om produkter finns i lager hos våra leverantörer. Om produkter är slut hos leverantörer kontaktar vi dig per e-post inom 24 timmar.
Vi reserverar oss för fel i lagerstatus.


Frakt & leveranssätt

Mindre försändelse levereras som Varubrev 1:a klass med Posten.
Större försändelse levereras som paket med DHL SERVICE POINT.
Aktuell fraktkostnad visas i varukorg.
Våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar (Gäller ej beställningsvara). Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på måndagen efter. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post ([email protected]) eller telefon (08-6408106).
Fri frakt vid beställning över 999 kr inom Sverige.

- PostNord
Varor skickas till ditt närmaste Postombud. När varorna ankommit till postombudet skickas ett SMS eller en avi hem till dig. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna postombudet.

- DHL SERVICE POINT
DHL SERVICE POINT är DHL:s pakettjänst för privatpersoner. Hitta ditt närmaste ServicePoint-ombud med Service Point Locator (Klick).
När ditt paket har kommit fram och är klart att hämtas på din DHL SERVICE POINT skickas en avisering till dig via sms eller e-post, med paketets sändningsnummer och information om på vilken DHL SERVICE POINT du kan hämta ditt paket.

- Hämta i vår butik i Stockholm
Du kan hämta och betala i vår butik i Stockholm. Vi meddelar dig per E-post när din order finns att hämta.
Adress: Skanstulls Hälsokost, Ringvägen 106, 116 61 Stockholm
Öppettider:
10.00-18.00 Måndag - Fredag
11.00-16.00 Lördag
Söndag Stängt


Betalning

Följande betalningsalternativ är möjliga att välja:

- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

- Förskottbetalning
Du betalar genom att sätta in pengar på Skanstulls Hälsokost ABs PlusGiro 58 54 26-0. Ange ditt ordernummer så att vi kan identifiera din betalning. Tänk på att det kan ta några bankdagar innan vi kan se din inbetalning. Dina varor skickas så snart pengarna kommit in på vårt konto.

- Payson/Visa/Master/Internetbank
Med Payson kan du använda Visa/Mastercard och internetbank eller innestående medel hos Payson.

- PayPal
Med PayPal kan du betala med innestående medel hos Paypal, Visa/Master/AMEX.
 

Ångerrätt

Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning.
Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd för dig som kund.
Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt.
Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (exemeplvis livsmedel) vid leverans.
Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten.
Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas varans pris(Ej frakt).


Bytesvillkor

Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel storlek eller färg gäller följande:
Du står själv för returfrakten tillbaka till oss.
Vid byte står vi för att skicka ut den nya produkten till dig.
OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post ([email protected]) eller telefon (08-6408106) innan du skickar dina varor!


Reklamation

Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför du anser att varan är felaktig till e-post ([email protected]) eller telefon (08-6408106).
Vi skickar sedan en förbetald returfraktsedel och anvisningar till dig.
Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt.
Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället.
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.


Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor,  så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad.
Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.
Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.


Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.


Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.


Produktinformation

Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende.


Personuppgiftslagen (PUL)

Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer personuppgiftslagen, du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.


Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.


Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.
Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.
Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner.
Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida.
För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.

Produkter

Handla

Information